melanievanschriek.reismee.nl

Werk werk werk, eerste doktersbezoekje en koh samet :)

Sawadeeka allemaal :)

Hier weer een verhaal uit het warme Bangkok! De afgelopen weken erg druk geweest op stage. Zo langzamerhand krijg ik steeds wat andere taken erbij, waardoor het steeds leuker wordt! Van de week heb ik ook de eerste kleine boeking gedaan en dat ging helemaal top! Door de weeks na het werk gebeurd er eigenlijk niet zoveel spannends, vaak ben ik te moe om nog echt iets te gaan doen. Dus onderweg lekker eten, skytrain naar huis en heerlijk op de bank met een filmpje:). In de weekenden wanneer ik moet werken, gaan Ly en ik meestal 's avonds uit! Koh San Road staat vaak op de planning haha, Ly's oude vertrouwde backpackstraatje:). Super gezellig daar! Goedkope cocktails (€2), goede muziek, gezellige sfeer en veel westerse mensen. Vooral dat laatste is aan het eind van de week wel een verademing:). Zo ook twee weken geleden, Ly en ik waren uitgenodigd op een hippiefeestje vlakbij Koh San Road (met ly's collega), zoals jullie misschien wel weten is dit niet echt mijn muzieksmaak dus na een cocktail waren we hem snel gepeerd! Op naar het echte feest! Het werd dan ook een super gezellige avond met een hel van een taxirit terug naar huis.. maar zonder mijn dna in de taxi achter te laten toch veilig thuis gekomen en heerlijk m'n roes uitgeslapen:). De dag erna heerlijk bij het zwembad gewacht op ly om samen uit te brakken:).Het weekend erop zijn we na het werk naar Koh Samet geweest, een eilandje op ongeveer 3 uur van Bangkok. Ly heeft me van te voren verplicht om met m'n voeten naar de dokter te gaan, anders wilde ze niet met mij naar Koh Samet.. Ik had namelijk ontiegelijk last van jeukende blaren/uitslag op beide voeten en na wat huis-tuin- en keukenmiddeltjes van de apotheek te hebben geprobeerd, werd het er niet echt beter op.. dus werd een doktersbezoekje me verplicht haha. Op het werk had ik geinformeerd hoe dat in Thailand werkt als je naar de dokter moet en in de pauze bood zich gelijk een collega aan om met me mee te gaan naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis werd supersnel al m'n gegevens ingevoerd en binnen notime had ik m'n ponskaartje om geholpen te worden. Terwijl ik zat te wachten op de dokter, kwam er een zuster naar me toe om een algemene routinecheck te doen, wat inhoud: bloeddrukmeten en de weegschaal..... vooral dat laatste zag ik niet echt zitten haha. Maar na alles te hebben gecheckt en m'n bloeddruk goed bleek te zijn mocht ik naar de dokter toe. De dokter hoorde m'n klachten aan en keek even naar m'n voeten en wist het al gelijk: dyhybrosis (niet googelen, niet echt smakelijk). Pilletjes en zalfjes voorgeschreven en volgende week terugkomen met de boodschap: GEEN ALCOHOL IN DE TUSSENTIJD. Zo makkelijk ging dat dus! Ly blij haha, want we konden eindelijk veilig naar koh Samet, zonder dat m'n voeten zouden opzwellen en ontploffen of iets dergelijks haha. Paulien, een oud stagiaire van Green Wood Travel, ging ook gezellig mee! Vrijdagavond om half 6 op de bonne fooi vertrokken richting Victory Monument, de plek waar de minbusjes vertrekken. Na 2,5-3 uurtjes durende vreselijke rit haha (die busjes zitten echt voor geen meter) werden we afgezet bij de pier. Wij dachten dat de boot pas de volgende ochtend weer zou gaan aangezien het al vrij laat was, maar toen we aankwamen kwam er gelijk een vrouwtje naar ons toe die ons vertelden dat we op moesten schieten want er zou zo nog 1 boot gaan. Wij dus snel tickets gekocht en snel met een gezellige groep Thaise jongeren in de speedboot gestapt op weg naar het eiland. Na 20 minutjes varen en onderweg een prachtig uitzicht op het verlichte eiland, werden we op Silversand beach afgezet. Vanaf daar hebben we afscheid genomen van onze Thaise vrienden en zijn we op zoek gegaan naar een hostel. Onze ervaring met Hua Hin heeft ons namelijk geleerd dat je beter ter plekke iets kunt zoeken, want dan weet je precies op welke locatie je zit. Het duurde dan ook niet lang of we hadden een prima guesthouse gevonden voor 30 euro per nacht en twee tweepersoonsbedden: helemaal top dus! Snel nog wat inkopen gedaan in het minisupermarkt en gezellig een drankje gedaan op het balkon om vervolgens redelijk op tijd te gaan slapen zodat we de volgende dag fit op konden! In de minisupermarkt begon het al haha: "ach mel, een drankje kan echt geeen kwaad met je medicijnen", zegt Ly van wie ik zo nodig naar de dokter moest haha :P. Braaf heb ik me ingehouden en een colaatje gedronken terwijl ly aan haar hongtong fles was begonnen haha. De volgende dag hebben we vooral aan het strand gelegen, heerlijk gechilled, een luchtbed gekocht, nog meer gechilled, een massage genomen, even geslapen en tussendoor gezwommen haha. 's avonds heerlijk gegeten een stuk verderop op het strand bij een supergezellige tent! We waren ook precies op tijd, want we zaten zowat eersterangs voor de vuurshow die op het programma stond. Na afloop van de vuurshow zijn we teruggelopen richting het uitgaansgedeelte en de bar van de flyer gevonden waar je een gratis cocktail op kon halen. Na deze cocktail te hebben genuttigd, kon Ly de verleiding niet weerstaan om te gaan tossen haha. Je had bij deze bar namelijk de kop-of-munt actie: had jij gelijk dan kreeg je je cocktail gratis, had de barman gelijk dan moest je betalen. Natuurlijk won Ly en hardstikke trots op haar gratis cocktail nuttigde we deze op de dansvloer (ja deze avond kon ik de verleiding niet weerstaan..). Het was echt supergezellig in die bar: goede muziek, goedkope drank en gezellige mensen! Aan het eind van de avond nog wat mensen leren kennen die ook in Bangkok wonen en werken. Na nummers uitgewisseld te hebben, zijn we teruggelopen richting Silversand Beach. Daar hebben we nog een bar geprobeerd, maar hier waren alleen maar Thaise mensen, zijn Paulien en ik vast terug gegaan naar het huisje. Het duurde niet lang of Ly volgde ook haha:). Op zondagochtend hebben we lekker uitgeslapen, ontbeten, onze spullen gepakt en een twee scootertjes gehuurd om rond te gaan toeren. Ly op een scooter en ik met Paulien op die andere. De kaart snapte we na de eerste afslag al niet meer haha dus op richtingsgevoel gaan rijden. Aangezien er niet zoveel wegen zijn op dit eiland was dit goed te doen. We zijn richting het zuiden getoerd en hebben daar genoten van de prachtige uitzichtpunten en de kleine baaitjes met wit strand en een heldere zee. Ik kwam op het geweldige idee om naar de rotsen te zwemmen en vanaf daar een mooie uitkijkfoto te laten maken door Ly vanaf de kant haha; "Ly over vijf minuutjes moet je even een foto maken, dan ben ik er wel!" "Is goed!". Nou niet in vijf minuutjes dus haha, dat had ik even flink onderschat! Het was spekglad en super ondiep, maar koste wat kost zou ik op die rots komen, dus na 20 minuten was het eindelijk: "Ly ik ben er!!" haha. Na een makkelijkere terugweg, hebben we de scooters weer gepakt om terug te toeren. Onderweg gestopt bij een restaurantje om te lunchen en nog even te zwemmen! Rond een uur of 4 waren we terug op Silversand en om 5 uur de boot terug gepakt richting het vaste land. Daar stond vrijwel gelijk de minibus op ons te wachten om ons terug te brengen naar Bangkok. Ly en ik hadden de plekken voorin veroverd en deze zaten 1000x beter dan achterin haha, de volgende keer weten we dus waar we moeten gaan zitten! Na 2,5 uur rijden waren we terug bij Victory Monument en rond 10 uur was ik weer lekker thuis in m'n appartementje:). Het was een super leuk weekend! Snel gedouchet en naar bed gegaan, de dag erna moet er namelijk weer gewerkt worden. De werkweek ging super snel en halverwege de week kreeg ik een appje van de koh samet jongen. Na wat gezellig heen en weer geappt te hebben, besloten om afgelopen zaterdag een drankje te doen op Nana. Nou dat was ook super gezellig! Morgennacht vertrek ik met m'n stagebedrijf naar Cambodja voor 4 dagen. Dit zouden we eigenlijk afgelopen maand al doen, maar dat ging toen niet door omdat de baas in het ziekenhuis lag met voedselvergiftiging. Weer een leuk weekend voor de boek dus! Maandagavond komen we terug en dinsdag weer aan het werk:).Kortom, zoals jullie horen vermaak ik mij prima in Bangkok en wil ik nog lang niet naar huis haha.

Dat was het weer voor nu!

Groetjes Melanie

Reacties

Reacties

PeterPeelen

Hoi Melanie, leuk dat je je draai gevonden hebt in Bangkok. Mooi verhaal.
IK verheug me al op het volgende verhaal.
Groetjes Peter.

Bernice

Hee Mel

Mooi verhaal weer, veel plezier in Cambodja!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!