melanievanschriek.reismee.nl

Business in Heels, Laos en heel veel pech...

Sawadeeka allemaal

Smile
,

Daar is weer een verhaal van mij uit het warme Bangkok! Inmiddels is het alweer bijna half december en dus nog minder dan twee maanden te gaan snik snik ... Maar er is de afgelopen weken weer vanalles gebeurd om een blog vol te krijgen

Wink
!

Woensdagavond 26 november ben ik met mijn collega Neng Neng naar het event "Business in Heels - 2014 the year of Bangkoks business women" geweest. Het vond plaats in het 5* Anantara hotel en het was dan ook uberchique haha. Speciaal voor deze avond en alvast voor mijn verjaardag en kerst ben ik wezen shoppen bij de H&M! De H&M klinkt echt super cheap haha maar in Bangkok is de H&M echt wel prijzig.. Ik snap er nog steeds niks van: die kleren worden in Azie gemaakt toch?? Heel veel meer dan een leuk topje is het dan ook niet geworden haha. Na een lange dag werken was het dan ook eindelijk zo ver, ik keek er namelijk best wel naar uit: het event!! Snel omkleden en hop in de skytrain naar station Chong Nonsi! Vanaf hier was het nog een kleine 10 minuten lopen (we wilden een taxi nemen haha maar dan waren we er waarschijnlijk nu nog niet geweest het verkeer stond namelijk zoals gewoonlijk muur en muur vast! Gelukkig had ik mijn internettelefoon bij me dus hop hotspot aan en google maps erbij! Toen we het hotel gevonden hadden en uiteindelijk ook bij de rooftopbar aangekomen waren kon het beginnen! We werden leuk onthaald met een glas champagne en een goodiebag. Bij binnenkomst kregen we ook een kaartje met de naam van diegene aan wie jij jouw secret santa cadeau moest geven; zoeken dus! Na heel wat moeite was ik er eindelijk in geslaagd om een leuk pakketje samen te stellen (ik ben hier niet zo goed in) van 2 grote geurkaarsen, een zeepje en een bodyscrub! Mijn secret santa had mij al snel gevonden maar voordat ik de mijne had gevonden waren we wel even verder haha. Uiteindelijk ben ik maar eens gaan informeren of die van mij er wel was want ik had ondertussen na mijn idee iedereen al gehad en van diegene die ik al had gehad wist ik ook geen namen meer haha. Mijn secret santa bleek er wel te zijn en met wat hulp van het personeel kon ik haar dan ook mijn cadeau overhandigen! Tijdens deze avond was het voornamelijk veel socialiazen en mensen leren kennen. Ik heb als stagiaire natuurlijk geen business card om uit te wisselen, dus na wat fanatiek met tipex bezig te zijn geweest werden enkele kaartjes van Michel getransformeerd in mijn naam! Business cards waren namelijk ook nodig voor de prijzen die werden verloot! Helaas had ik met de loting minder geluk haha maar ik heb een hele leuke avond gehad! Enkele mensen uit de toeristische sector leren kennen en aan eentje van Exitisimo mijn 'kaartje' uitgewisseld! Deze persoon nam de volgende dag gelijk contact met mij op voor een eventuele volgende stage/werk :P. Aan het eind van de avond kregen we nog een goodiebag en toen was ik echt doodop waardoor ik in de taxi terug al half lag te slapen haha. De volgende dagen moest er weer gewerkt worden! Het werk is nog steeds leuk en het wordt steeds drukker op kantoor vanwege de kerstperiode. 5 december is de koning jarig en zoals ik jullie volgens mij al eens eerder heb verteld is die man hier echt heilig! Iedereen op het werk en alle Thaise mensen dragen dan ook gele shirtjes (geel is de kleur van maandag en op maandag is de Koning geboren). Ik kon dus niet achterblijven en heb dus ook maar eens een geel shirtje aangeschaft :-). In het weekend heb ik helemaal niets ondernomen haha. Ik was van plan om naar Koh Samet te gaan maar het weer was niet geweldig dus ik ben lekker thuis gebleven :-). De zaterdag heb ik nuttig aan school besteed en de zondag wilde ik dit eigenlijk ook doen maar toen bleek mijn laptop het begeven te hebben! Van de week even kijken of die ergens kan laten maken hier want ik kan natuurlijk niet zonder laptop hier! Maandag tot donderdag heb ik gewerkt en donderdagavond begon mijn volgende trip: Laos!! 's avonds na het werk rond 7 uur vertrokken naar het treinstation en daar nog even snel wat gegeten voordat mijn trein ging! Ik zag na eerdere ervaringen met de nachttrein in Rusland wel een beetje op tegen deze rit van 12 uur maar het is me echt 200% meegevallen! In Rusland bevinden de bedden zich namelijk horizontaal in de trein waardoor je elke keer dat de tram remt heen en weer geschud wordt van links naar rechts. In Thailand bevinden de bedden zich verticaal en merk je hier helemaal niks van! Ik heb dan ook heerlijk met q-music geslapen en voordat ik het wist waren we al in Nong Khai aangekomen! In Nong Khai een tuktuk gepakt naar de grens om vervolgens uitgestempeld te worden. Na de grens met de bus over de 'vriendschapsbrug' tussen Thailand en Laos en aangekomen bij de grens in Laos een visa on arrival aangeschaft! Dit ging bovenverwachting snel en rond de middag was ik dus al in Vientiane :-). Vientiane is de hoofdstad van Laos maar je kunt het ongeveer vergelijken met zevenaar haha, het stelt voor een hoofdstad vrij weinig voor! In een hele middag had ik dan ook al 2 van de 3 highlights gezien en vond ik het tijd om heerlijk te relaxen op de avondmarkt aan de rivier. De avondmarkt stelde ook niet heel veel voor, veel heb ik dan ook niet gekocht aangezien alles redeljk hetzelfde was als in Thailand. Ik had alleen een nieuwe broek nodig en een externe batterij. Na de markt nog een cocktail gedronken en toen heerlijk gaan slapen! De volgende dag moest ik weer vroeg op want om 9 uur ging mijn busje naar Vang Vieng! Na netjes opgehaald te zijn bij het hotel, ging de drie uur durende rit door de prachtige natuur van Laos van start! Onderweg veel uit het raam gekeken en genoten van de tempels, koeien, bergen, bossen, primitieve traktoren, kinderen die met z'n drieen op een fiets fietsten en nog veel meer! Laos is echt een prachtig land :-). Na drie bijna doodervaringen (1x groep koeien op de weg, 2x een auto die de binnenbocht nam op een weg door de bergen) waren we er eindelijk! Het eerste dat opviel was de ultieme rust die in het plaatsje heerste :-). Het was midden op de dag en er was bijna niemand op de weg. Met 2 jongens die ik in het busje heb leren kennen zijn we een hostel gaan zoeken en na er eentje gevonden te hebben even gerust en hop op pad de omgeving verkennen! Het duurde even voordat ik een tuktukchauffeur vond die mij voor een redelijke prijs naar de 'blue lagoon' wilde brengen maar uiteindelijk lukte dit (volgens mij was het nog te duur haha maar ik moest er toch heen :P). 7 km gehobbel en geschommel verder werd ik netjes afgezet bij de blue lagoon waar de chauffeur op mij zou wachten tot ik terug wilde. De blue lagoon was super mooi: een meer met helderblauw water (en natuurlijk veel toeristen). Ik dacht slim te zijn haha door eerst de grot te gaan bekijken die hier ook was. Nou dat had ik beter niet kunnen doen:P ik heb nu namelijk nog spierpijn haha! De grot bevond zich erg hoog en je moest van steen naar steen lopen om er te komen. Gelukkig bevonden zich twee chinezen voor mij die mij wel een beetje hebben geholpen haha. Eindelijk boven aangekomen daalden we af de grot in. De grot was echt wel super mooi! In het midden bevond zich een boeddhabeeld en kwam er licht van buiten naar binnen. Na 30 minuten hadden we het wel gezien en begon de zware aftocht.. gelukkig waren de chineesjes nog bij me en die hebben me ook weer naar beneden geholpen haha. Onderweg had ik letterlijk last van knikkende knieen.. echt wat was dat eng! Ik was zo blij dat ik beneden was haha ik heb de chineesjes dan ook uitgebreid bedankt! Daarna nog een drankje gedaan aan het meer en weer teruggehobbeld naar het hostel :-). Bij aankomst daar was het inmiddels donker geworden en na even lekker gedouched te hebben nog wat wezen eten in de stad! Deze avond niet zo laat gemaakt want de volgende dag stond namelijk tuben op het programma! Je kunt niet in Vang Vieng zijn geweest zonder te tuben dus ook ik moest er aan geloven:P. 's Morgens eerst heerlijk uitgeslapen tot 9 uur (langer lukt hier niet meer ...) en na wat gegeten te hebben vertrokken richting de tubverhuurbedrijf! Voor 55.000 kip en 60.000 kip deposit (munteenheid laos) een tub gehuurd (drijfband) en vertrokken we richting het beginpunt! In de auto twee jongens leren kennen waarmee ik vanaf het beginpunt eigenlijk mee ben opgetrokken :-). Bij aankomst werden we verwelkomd met een shotje lokale whisky en na nog een drankje gedaan te hebben zijn we op onze tub vertrokken naar de volgende bar! Echt, tuben is zoooo geweldig hier!! Je drijft rustig over de rivier in je drijfband en ondertussen geniet je van het prachtige uitzicht (je drijft tussen de bergen)! Bij de tweede bar zijn we wel een tijdje biljven hangen, we waren nameljik een beetje vroeg vertrokken haha. Na enkele potjes beerpong en na lekker gezond te hebben sloten zich eigenlijk steeds meer mensen aan bij onze groep! Met z'n 8en zijn we dan ook uiteindelijk vertrokken naar de derde bar. De derde bar was niet heel veel aan, daar zijn we dan ook niet zo lang gebleven.Na de laatste bar was het nog 1 uur terugdrijven naar het eindpunt. Iets voor zes waren we terug en dus net optijd om onze deposit terug te krijgen haha. Snel wezen douchen en met de groep om 7 uur afgesproken om nog wat te gaan drinken! De avond werd ook erg gezellig, veel leuke mensen leren kennen, facebook en nummers uitgewisseld en om half 4 lag ik ook op bed haha. De volgende dag was helaas mijn laatste dag, dit vond ik een stuk minder erg toen ik merkte dat het keihard regende haha. Rond half 10 werd ik opgepikt en reden we weer terug naar Vientiane. Onderweg uiteraard weer genoten van het prachtige uitzicht en voordat ik het wist waren we er al! In Vientiane lekker gelunched (heeeeerlijk verse baquettes :D) en rond drie uur vertrokken richting de grens.. Bij de grens aangekomen werd ik weer uitgestempeld in Laos en gingen we weer met de bus over de 'vriendschapsbrug' om vervolgens weer ingestempeld te worden in Thailand haha. M'n laatste entry is hiermee ingegaan.. mijn visum loopt tot 5 februari en ik vlieg 4 februari terug :-). Bij de grens ook geen problemen gehad en al snel stond ik weer op het treinstation! Alles ging eigenlijk sneller dan verwacht waardoor ik nog 2 uur moest wachten op de trein haha. Hier drong het besef van het verlies van m'n Thailand telefoon pas echt tot me door: geen thailand telefoon betekend namelijk geen internethotspot en dus geen whatsapp, facebook or whatever... SHIT! Na wat geklungeld te hebben lukte het me om van een of andere hotspot gebruik te maken maar hier werkte alleen whatsapp mee haha. Nouja dan maar geen internet.. rond half 6 konden we in de trein en toen kwam ik tot de ontdekking dat ik in de 'ladies and children car' zat.. nog een geluk!: 12 uur lang jankende kinderen haha. Gelukkig viel dit mee en heb ik maar 1 kind gezien! Uit ververveling ben ik maar vroeg gaan slapen en voor ik het wist was het 06.00 uur 's ochtends en zag ik alle vertrouwde hoge gebouwen weer verschijnen :-). We zijn weer thuis! Dit was dus vanmorgen, na nog wat uurtjes te hebben geslapen op kantoor ben ik dus nu weer aan het werk! Vele e-mails wachten weer op antwoord en het gewone leventje gaat weer verder. Wat zijn die laatste paar dagen voorbij gevlogen! De tijd vliegt hier sowieso.. volgende week ben ik alweer jarig en over minder dan 2 maanden zit ik weer in het letterlijk koude kikkerlandje.. Maar eerst gaan we nog genieten van de tijd die ik hier nog heb!!

Dat was het weer voor nu! Wordt vervolgd...

xxx Melanie

Reacties

Reacties

Annelies

Mel wat kun jij het mooi vertellen zie het zo voor mij klasse

Ma. En pa

Wat een mooie schrijfster ben jij. Succes

Bianca

Ooh Melanie. We leven met je mee! Wat een verhalen. En wat een levenservaring doe je op ;-)!

tante Annie

Hai Melanie wat een avontuur om jaloers op te zijn
geniet er nog even van en heel veel succes met de afsluiting gaat goed komen lieve groetjes uit Lichtenvoorde

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!