melanievanschriek.reismee.nl

Noord Thailand, Boompjes planten & Visa run plannen!

Sawadeeka allemaal

Smile

Inmiddels vliegt de tijd voorbij en is het alweer een tijdje geleden dat ik mijn avonturen met jullie heb gedeeld, dus hier is weer een verhaal uit het zonnige Bangkok!

Na het uitje naar Dreamworld moest er de maandag weer gewerkt worden. De werkweken gaan echt super snel! Mijn werkzaamheden worden steeds meer uitgebreid en ik ben nu vooral druk bezig met e-mails versturen naar klanten, facebook berichten posten, blogs schrijven, hotelinformatie aanpassen en elke maand het webmagazine! Druk druk druk en aangezien het in december hoogseizoen is in Thailand wordt ik alleen maar drukker haha. De hele week had ik na zitten denken wat ik in m’n vrije weekend eens zou gaan doen .. uiteindelijk had ik donderdag besloten dat ik vrijdag na het werk terug zou gaan naar het noorden van Thailand om dat helemaal af te ronden! Dus op vrijdag om 19.30 zat ik in de bus, die dit keer richting Chiang Rai ging! Na een comfortabele rit kwam ik zo’n 11 uur later aan in Chiang Rai. Het was nog lekker vroeg en koel bij aankomst dus snel een tuktuk chauffeur geregeld die mij voor een paar honderd baht rond zou gaan touren langs alle highlight, iIk had immers niet veel tijd in Chiang Rai want Chiang Mai stond ook nog op het programma! De eerste stop was de witte tempel, om deze tempel wilde ik per se naar Chiang Rai (m’n collega’s verklaarde me echt voor gek haha mja ik ben zoals jullie weten eigenwijs:P). Aangekomen bij de witte tempel barstte het er van de Chinezen.. dus viel ik best wel op haha. Dat merkten ook een paar Thaise bezoekers en die wilden dan ook heel graag met mij op de foto, nouja vooruit dan maar! De witte tempel was minder mooi dan ik me had voorstelt, hij was vooral erg bling bling, maar hij was nog steeds mooi! Na hier een half uur rondgelopen te hebben, sprong ik weer in de tuk tuk en raceden we verder naar stop 2: de klokkentoren. Eigenlijk was dit niet zo boeiend haha, hier schijnt het vooral ’s avonds leuk te zijn dus na 5 minuten zat ik alweer in de tuktuk op weg naar de grot met de boeddha erin (dacht ik). Nou bij aankomst bleek het niet de grot met de boeddha te zijn maar een 9 verdiepingen hoog gebouw met ernaast een enorme stenen boeddha, ook goed! Met de tuktuk chauffeur ben ik naar binnengegaan en zijn we helemaal naar boven gelopen. Vanaf hier hadden we uitzicht op de gouden driehoek: het drielandenpunt waar Thailand, Myanmar en Laos elkaar raken. Het was super mooi weer dus we hadden ook een super mooi uitzicht! Daarna weer 9 verdiepingen naar beneden gelopen (op elke verdieping stond een ander soort houten boeddha, echt super mooi) om weer met de tuktuk naar het busstation te gaan. Bij aankomst nog een verwoedde poging gedaan om toch nog naar de grot met de boeddha te gaan die volgens mijn beste vriend google 6km van het centrum zou liggen, maar helaas kende niemand dat ding haha of ze snapten niet waar ik het over had. Het was het alweer lunchtijd geweest dus besloot ik maar een ticket te boeken naar Chiang Mai. De bus ging over ongeveer een uurtje, dus na even wat gegeten en gechilled te hebben reden we in 3 uurtjes naar Chiang Mai. De publieke bussen zijn toch wel een stuk minder comfortabel kwam ik achter haha, op het eind was ik blij dat ik er was want m’n kont deed behoorlijk pijn:P. Onderweg snel een goedkoop hotelletje geboekt en bij aankomst in Chiang Mai gelijk ingecheckt. ’s Avonds nog wat over de avondbazaar gelopen, wat souveniertjes gekocht, een paar cocktail gedronken en redelijk op tijd gaan slapen! De volgende ochtend stond was het vroeg dag voor een zondag, maar het was dan ook een flink volgepland cultureel dagje! Als eerst ging ik op zoek naar de songtaews (pick up trucks) om naar Doi Suthep te gaan. Na deze gevonden te hebben zat ik tussen 10 chinezen (het barst in Thailand echt van de Chinezen) en een kip klem achterin haha. De Chineze vrouwen vonden het blijkbaar maar niets dat ik naast een kip in een hok zat, dus halverwege de route besloten ze de mannen te verplichten om met mij te ruilen. Nouja, het maakt mij niet zoveel uit haha. Dus na geruild te hebben kwam het apartste stuk: de man ging zorgvuldig allemaal papieren tissues op de kooi leggen, zodat de kip hem niet in zijn kont zou pikken als hij erop ging zitten HAHA net alsof dat helpt :P. Na ongeveer een halfuurtje kwamen we aan bij Doi Suthep en stond er ochtendgymnastiek op het programma: 360 traptreden omhoog! Jaja je moet er wat voor over hebben haha. Na 10 minuten was ik zwetend boven aangekomen en zag ik dat ik niet de enige was die besloot vroeg op pad te gaan :P. De tempel was super mooi, maar het mooiste vond ik het uitzicht dat je over Chiang Mai had, echt geweldig mooi! Na een uur besloot ik weer verder te gaan en liet ik me door de songtaew afzetten bij het oude centrum van Chiang Mai. Hier vervolgende het culturele dagje zich met drie andere tempels: Wat Phratat, Wat Phra Sing en Wat Chedi Luang. Allemaal super mooi met prachtige Boeddha’s (zie foto’s facebook)! Bij Wat Chedi Luang kwam ik een Thaise man tegen waarmee ik gezellig een praatje heb gemaakt en waar ik uiteindelijk nog mee ben wezen lunchen, lekker spontaan! Na de late lunch ben ik verder geslenterd door Chiang Mai en beland in een heerlijk smoothie cafe J, na een welkome pauze besloot ik om mezelf maar eens heerlijk te laten verwennen door een massage te nemen! Na de voetmassage nog wat door de stad gelopen, het was inmiddels avond geworden en het blijft geweldig om te zien hoe dan ineens binnen een mum van tijd de hele straat vol staat met stalletjes met vanalles en nog wat om te verkopen! Rond 7 uur moest ik helaas alweer richting het busstation om m’n bus terug te halen richting Bangkok. In tegenstelling tot de heenweg was de terugweg echt verschrikkelijk! Er zaten twee Chinezen (het is wat met die Chinezen..) voor me en die gooiden de stoel helemaaaaal naar achteren waardoor ik m’n benen niet meer kon keren, en natuurlijk vielen ze als een blok in slaap. Na een paar keer flink in hun rug te hebben gebeukt en boos te hebben gekeken snapte ze het nog niet en gaf ik het maar op.. Nauwelijks geslapen en super moe kwam ik dus aan in Bangkok. Snel langs huis in m’n geweldige outfit:P. Dit was echt super grappig: rond 7 uur ’s morgens liep ik langs alle scooterchauffeurs bij mij in de straat in m’n chill outfit (chill broek, chill t-shirt, haar alle kanten op, 2 rugzakken op: een voor een achter en op slippers) om vervolgens om 8 uur weer langs dezelfde scooterchauffeurs te lopen in werkoutfit (rokje, net blousje, haren netjes en slippers) haha je zag ze echt kijken van ‘Huh? Is dat dezelfde dame als een uur geleden?’ haha. Gelukkig ging m’n werkdag wel super snel en na ’s avonds nog even gefacetimed te hebben met pa en ma ben ik heerlijk op tijd gaan slapen! De rest van de week ging ook super snel en voor ik het wist was het alweer vrijdag! Die zaterdag zat Green Wood Travel dicht, want we gingen met z’n allen bomen planten, joehoe.. Hoewel ik er een beetje tegenop zag was Neng zaterdags om 08.15 bij mij! Om 08.30 werden we opgehaald door de baas en de bazin en gingen we richting Bang Phu, of te wel; Bangkok aan zee! Aangekomen in Bang Phu moesten we nog een tijd wachten tot de anderen er waren voordat we konden beginnen. Na een korte introductie en uitleg over het project (het is een project van de Koning) konden we beginnen: 300 mangrovebomen planten. Aangekomen op de bestemming bekeek ik alles eens goed en wist ik zeker dat dit een grote bende ging worden haha. Mijn verwachting werd werkelijkheid toen ik m’n eerste stap van de loopbrug in het water zette: ik zakte letterlijk met m’n hele been tot aan m’n kont in de modder! Na 2 stappen zat ik dus al vast haha, na wat hulp van Michel kwam ik op een ondieper stuk en heb ik Ya geclaimed tot mijn boomplant partner :P. Met hulp van hem heb ik welgeteld 8 boompjes geplant:P de rest van de tijd zat ik hopeloos vast haha. Ya heeft toen maar besloten om mij naar de kant te helpen haha want aan mij had hij niet zoveel:P. Aan de kant aangekomen ben ik er snel aangegaan en ben ik maar foto’s gaan maken van iedereen: een veel beter idee! Na ongeveer een uurtje waren alle bomen gepland en was het tijd om ons af te spoelen en te gaan lunchen! We hebben heerlijk geluncht aan de pier en ondertussen genoten van het uitzicht. Na de lunch zijn Neng Neng, Michel en ik nog naar de driekoppige olifant geweest (Erawan museum) voor wat sightseeing. Eigenlijk stond Siam Boraan op de planning (Madurodam van Thailand), zij hadden namelijk dit weekend gratis entree! Nou, wij waren niet de enige die dat van plan waren haha. Toen we de rij met wachtende auto’s zagen (echt rijen dik!!) zijn we maar doorgereden naar Erawan. Erawan viel eigenlijk een beetje tegen, niet super veel te zien enzo, dus we waren snel weer uitgekeken! Snel een taxi naar huis genomen want ik snakte echt naar het zwembad haha. Thuis nog heel even gezwommen en optijd gaan slapen want ik was echt helemaal kapot!

Afgelopen week heb ik ook m’n tussenbeoordeling gehad, een onderdeel had ik voldoende en een onderdeel op 1 puntje na net onvoldoende (ik had geen spellingscontrole op m’n computer waardoor er nog wel eens wat spellingfouten in mijn werk zaten). Gelukkig is het maar een tussenbeoordeling en ga ik deze periode keihard knallen om mijn stage voldoende af te ronden J. Ook mijn stagebegeleider ziet het als opbouwende kritiek en hij vindt het niet realistisch om met een tussenbeoordeling allemaal achtens te geven enzo. Zowel hij als ik hebben er alle vertrouwen in dat het goed komt! De rest van de week ging ook erg snel en morgen is het alweer woensdag! Dit weekend staat Koh Samet op de planning, heerlijk een weekendje strand! Het weer is de afgelopen weken echt prachtig! Het regenseizoen is in een keer afgelopen en omgedraaid in constant zon, warm (hoewel de Thai het koud hebben :P) en geen regen meer! Volgende week heb ik een lang weekend want ik moet voor mijn visum weer het land uit! Ik weet nog niet waar ik heen ga, alle landen die ik in de planning had vallen af want het regent er ontiegelijk hard! Natuurlijk gaat Mel niet in de regen zitten:P dus wordt het waarschijnlijk Myanmar! Maar hierover lezen jullie alles in mijn volgende blog J. Morgen ga ik met een collega naar een evenement: 2014- the year of Bangkoks business women:P. Een uperchique gebeuren in de rooftopbar van het 5* Anantara hotel! Ik ben echt super benieuwd! Iedereen krijgt een goodiebag en moet ook een secret Santa cadeau kopen voor 500 baht voor een andere vrouw (ladies only!). Aan het begin van de avond krijg je een briefje met de naam van de vrouw waaraan jij je cadeau moet geven en gedurende de avond moet jij deze vrouw zien te vinden, super leuk idee dus ik ben heel benieuwd! Bangkok keert ook al helemaal in kerstsfeer en dat ervaar ik zelf echt als super apart :P: het klopt gewoon niet om een enorme kerstboom buiten te zien terwijl het 30 graden is haha. Maar het is wel super gezellig en mooi om toch de kerstsfeer in Bangkok te kunnen proeven!

Wordt vervolgd …

Xx Melanie

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!