melanievanschriek.reismee.nl

Having fun in Bangkok!

Sawadeekaaaa allemaal!

Bij deze mijn eerste blog uit BANGKOK! De eerste week zit er inmiddels op en we hebben al zoveel dingen gedaan en meegemaakt, die ik graag met jullie wil delen!

Aankomst
Zondag 24 augustus was het dan eindelijk zover: departure to Bangkok Suvarnabhumi airport! Na uitgebreid afscheid te hebben genomen en enkele afscheidstraantjes te hebben gelaten, ging ik een klein beetje zenuwachtig door de paspoortcontrole. Na een beetje duty free geshopped te hebben en uiteraard een fles malibu te hebben gekocht, ging ik richting gate E22 waar het vliegtuig gereed stond om te vertrekken. Bij de gate aangekomen bleek ik via het sky priority douanepoortje te mogen boarden vanwege mijn klm frequent flyer pass, super chill want dat scheelde echt enorm veel tijd. Toen we eindelijk het vliegtuig in mochten heb ik mij heerlijk gesetteld op stoel 54k bij het raam, heerlijk. Helaas lukte het totaal niet om te slapen, dus heb ik de tijd maar gedood met puzzelen, filmpjes kijken, spelletjes spelen en radio luisteren. Na 10 uur en 15 minuten te hebben gevlogen landde ik eindelijk om 09:35 uur in Bangkok. Na de paspoortcontrole en het ophalen van mijn bagage ging ik opzoek naar mijn chauffeur van Green Wood Travel. Gelukkig stond deze beste man er al en konden we gelijk vertrekken, de drukte van Bangkok City in. Onderweg heb ik veel rondgekeken en rustig alle indrukken op mij in laten werken. Wat een ENORME stad is Bangkok! Overal hele hoge gebouwen, lagere gebouwen, flats etcetera etcetera. Het verkeer is een ware uitdaging! Iedereen rijdt waar die rijden kan, wie het eerst komt wie het eerst maalt en dat dan zeven banen breed op de snelweg haha. Na de trip te hebben overleefd werd ik afgezet bij het Prince Palace Hotel naast de bekende Bobae market. Green Wood Travel zit hier op de 14e verdieping en had voor mijn eerste nacht een kamer geboekt in het hotel. Na de eerste kennismaking op kantoor ben ik snel in gaan checken om mijzelf een beetje op te frissen om vervolgens verder kennis te maken met mijn collega’s. Ik werd heel hartelijk ontvangen door de general manager en al het andere personeel. Ernst (general manager) heeft mij gelijk een beetje wegwijs gemaakt in de buurt met behulp van een kleine plattegrond en mij wat tips gegeven wat ik zeker moest gaan bekijken. Na een beetje gebabbeld te hebben op kantoor, geluncht te hebben met de dochters van de baas ben ik heerlijk uit gaan rusten bij het zwembad. Helaas begon het al snel te regenen waardoor ik verbannen werd tot mijn suite, waar ik maar lekker optijd ben gaan slapen om de volgende dag weer fit te zijn.

Eerste paar dagen
De volgende ochtend werd ik heerlijk wakker in mijn luxe bed. Na een kort ontbijt in het restaurant, had ik besloten dat ik Bangkok ging verkennen. Mijn eerste tuktukritje was bij deze gelijk een feit! Na ongeveer 15 minuten door het drukke verkeer van Bangkok te hebben gecrost, werd ik netjes afgezet bij de Grand Palace (Wat Phra Kaew). Wat een enorm mooi paleis: alles van goud, mooie kleuren, mooie gebouwen en een prachtige Boeddha! Na hier enkele uurtjes rond te hebben gelopen, foto’s te hebben gemaakt ben ik lekker teruggegaan naar het hotel om nog lekker te zwemmen en nog even op kantoor te kletsen. ’s Ochtends had ik al uitgecheckt omdat ik ’s avonds naar mijn eigen appartementje zou gaan! Om ongeveer 7 uur ’s avonds vertrokken we vanaf Green Wood Travel in de auto van de general manager naar mijn appartementje. Het was nog volop spits waardoor we er super lang over hebben gedaan en bij aankomst kwam mijn general manager erachter dat hij de sleutel op kantoor was vergeten haha. Gelukkig woonde hij zelf in de buurt en had hij daar nog een reserve sleutel liggen. Na een kleine rondleiding te hebben gehad in mijn appartement ben ik begonnen met het uitpakken van mijn koffers en het inrichten van mijn appartementje. Toen dit klaar was ben ik lekker naar bed gegaan om heerlijk te gaan slapen. De volgende ochtend ben ik met de kaart van Bangkok in de skytrain gestapt om eens helemaal alleen proberen de weg naar kantoor te vinden. Na op Siam te zijn uitgestapt begon de grote zoektocht: waar in godsnaam ligt tussen al die enorme hoge gebouwen een rivier!?? Na enkele keren de weg gevraagd te hebben, verkeerd te zijn gelopen etcetera kwam ik eindelijk aan bij de rivier! Na een korte rit over het stinkende, ranzige water stapte ik weer uit bij het Prince Palace Hotel! GEVONDEN!!! Het was achteraf best makkelijk. Na even gebabbeld te hebben op kantoor, ben ik teruggegaan naar Siam om een provider/internet te regelen op mijn mobiel in de MBK. Even voor jullie beeldvorming: de MBK is een 7 verdiepingen hoog winkelcentra met oneindig veel winkels en oneindig veel verdwaalmogelijkheden, dit laatste is dan ook enkele keren gebeurd. Na wat navraag bleek dat de hele 4e verdieping uit mobiele telefonie bestond. Aangekomen op de 4e verdieping ben ik met mijn goede gedrag de eerste de beste telefoonwinkel binnengetapt met de vraag naar een prepaid telefoonabonnement met internet. DRAMA!!! Ik snapte niks van de winkelmedewerkster, zij snapte niks van mij.. Na vervolgens nog 3 telefoonwinkels af te zijn geweest met hetzelfde probleem, vond ik eindelijk iemand die mij snapte! Na alles geregeld te hebben, was ik dus bereikbaar! Het was inmiddels al laat, dus snel terug richting huis. Onderweg nog even boodschappen gedaan bij de 7 eleven (buurtsuper) om mn voorraad een beetje te vullen. Natuurlijk sparen we ook actiezegels voor handige artikelen! ’s Avonds optijd naar bed gegaan want de volgende ochtend moest ik vroeg op, want ik ging Ly ophalen op het vliegveld:D. ’s Ochtends vroeg opgestaan om met de skytrain naar het vliegveld te gaan. Na een klein uurtje reizen aangekomen en nog een uur later Ly verwelkomd in de aankomsthal! Toch wel super fijn om gezelschap te hebben in deze stad.

Gezellige dagen
Na aankomst in mijn appartement zijn we eerst lekker gaan lunchen, Ly had namelijk ontzettende zit in Pataya! Na de lunch zijn we met de skytrain terug gegaan naar Siam om nog wat inkopen te doen in de MBK. Terwijl we rondliepen kwamen we een massagesalon tegen en leek het ons een goed idee om ons eens lekker te laten masseren. Het lekkere gedeelte duurde helaas maar 10 minuten, toen begon het pijnlijke gedeelte van 50 minuten! Wat hebben wij afgezien en gelachen om de pijn te verdringen. Na een uur zijn we dan ook bijna die salon uitgerend, maar we voelde ons gelukkig wel wat losser. Vervolgens hebben we een tuktuk gepakt richting Ly’s favoriete bestemming: Kohsan Road! Hier werd mijn eerste bucket dan ook snel een feit haha. Na een paar kroegjes af te zijn geweest en te hebben genoten van de muziek, zijn we rond een uur of 10 met een tuktuk richting het skytrainstation gegaan om lekker naar huis te gaan. De volgende dag werd een kennismakingsdag op stage! Eerst zijn we een kijkje wezen nemen bij het appartement van Ly, die in het eerste opzicht tegenviel qua buurt. Daarna naar Ly’s stagebedrijf geweest om kennis te maken. Vervolgens nog even naar Green Wood geweest om Ly te introduceren. Ernst had in de afgelopen dagen al aangegeven dat hij mij graag een fietstour wilde laten doen door Bangkok om wat indrukken van de stad op te doen. Ly mocht zelfs gratis mee, dus de zondag zijn we wezen fietsen! ’s Avonds had ik mijn eerste bedrijfsfeestje op kantoor. Enkele collega’s waren jarig geweest en enkele gingen weg, dus gingen we gezellig met z’n allen eten. Het was echt super gezellig en ik heb met enkele collega’s wat beter kennisgemaakt en lekker gekletst. Na afloop ben ik teruggegaan naar de MBK om Ly op te pikken die een avondje lekker naar de bios was geweest. Onderweg naar huis nog een tussenstop gemaakt in het Hard Rock café, met super live muziek en heerlijke cocktails.

De zaterdag stond in het teken van een wandeltocht. Ly had een Lonely Planet van Bangkok gekocht en daar stonden hele leuke wandelroutjes in! Na één van deze routes te hebben gelopen langs verschillende tempels, universiteiten, de amulettenmarkt, parken en de grote liggende boeddha (Wat Poh) waren we kapot. Op de terugweg naar huis een welverdiende voetmassage genomen en ’s avonds teruggeweest richting Kohsan Road omte partyen! Het was echt supergezellig! In Ly haar Bangkok boekje stond namelijk een kroegentocht en we besloten die maar eens uit te proberen. De eerste kroeg konden we helaas niet vinden en de laatste kroeg hebben we niet meer gered haha. Maar in de kroegen ertussenin hebben we echt super veel lol gehad! We hebben veel mensen leren kennen en eindigden de avond met z’n negenen. Rond een uur of 4 een taxi teruggepakt naar het appartement om bij te slapen voor de fietstocht van morgen!

De volgende ochtend was een zware ochtend (vooral voor Ly)! Na enkele uurtjes geslapen te hebben ging de wekker voor de fietstocht! De fietstocht was echt geweldig! Je ziet echt een stukje Bangkok waar je normaal als toerist niet komt. We zijn heerlijk in een relaxt tempo door Chinatown gefietst. Onderweg fietsten we door allerlei smalle steegjes, marktjes en door het drukke verkeer van Bangkok. Onderweg stopten we bij enkele tempels waar we de gelegenheid kregen om foto’s te maken en in een rustig parkje om te lunchen. Na drie uur fietsen waren we terug bij Co van Kessel en hebben we uit luiheid een taxi teruggepakt richting mijn appartement. ’s Avonds zijn we vroeg gaan slapen want de eerste stagedag stond voor de deur!

De eerste stageweek was super leuk! Hoewel ik nog niet erg veel heb kunnen doen, heb ik mij zeker wel vermaakt. Ik ben bezig geweest met het webmagazine voor de maand September, diverse blogs getypt en enkele facebook post geplaatst. Tussen de middag hebben we één uur pauze en gaan we vaak gezellig met collega’s ergens lunchen. Erg goedkoop en super lekker hier! Mijn collega’s zijn ook allemaal super leuk en gezelligJ. Aan het eind van de week werd ik behoorlijk verkouden van de wisseling tussen de warmte buiten en de echt koud gekoelde ruimten binnen. Tissues waren niet aan te slepen, ik heb me dood geniest en gehoest en de halve apotheek leeggekocht haha. Inmiddels gaat het stukken beter! Vandaag niet een keer hoeven niezen dus ik hoop dat ik er vanaf benJ. Gistermiddag is mijn internet aangesloten (vandaar dat deze blog zo lang is haha:P). Gisteravond zijn we nog heel even naar Koh San Road geweest, samen met een oud stagiaire van Green Wood Travel! Was echt super gezellig!

Nou dat was het weer even voor nuJ, nu snel naar bed voor de tweede stageweek!

Groetjes Melanie

Reacties

Reacties

Annellies

Hallo Melanie ik lees dat je al helemaal ingeburgerd bent .Ik blijf je op de voet volgen, mooie foto's .
Groetjes Annelies

Marian Peelen

Hey Mel,
Leuk geschreven! Zo kan ik ook een stukje Bangkok meepikken???? Ben nu al nieuwsgierig naar je volgende blog. ????.
Groetjes,
Marian

Bernice

Hee Mel

Wat een waaghals ben je ook, om alleen "even" de stad te verkennen petje af stoer hoor! Fijn dat je al helemaal gesetteld ben en wat beschrijf je alles mooi. Fijn te horen dat je ook goed opgevangen bent door de manager en je het erg naar je zin heb, zo kan ik mij ook al een beetje voorbereiden op wat komen gaat in december en kijk ik er naar uit je weer te zien. succes op stage, geniet en tot over 3 maandjes!

Liefs Bernice

Melanie

Sorry allemaal, ik lees nu alle reacties pas (schaam schaam)!

Lief dat jullie mij allemaal volgen:), er komt snel een volgend verhaal!

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!